neděle 1. ledna 2017

Nejlepší 2

Druhá polovina roku 2016 byla plná skvělého čtení. Po dlouhé době ubylo knih, které jsem dřív musela číst ve velkém množství ke zkouškám nebo kvůli bakalářské práci. Měla jsem tedy ve výběru mnohem volnější ruku a nemusela se čtením tolik spěchat, což jsem si vážně užívala. Dala jsem si proto také menší odpočinek od české literatury a četla hodně současné světové beletrie. Tady je ve zkratce výběr několika knih, které mi za ten půlrok utkvěly v paměti nejvíce. :)


Ve službách zla

Že umí Rowlingová skvěle psát, to samozřejmě není žádná novinka. Její detektivní sérii vydávanou pod pseudonymem Robert Galbraith mám moc ráda, nový díl jsem napjatě očekávala a zase mě mile překvapil. V novém románu přibylo násilí a surovosti, přibylo údajů z osobního života vyšetřovatelů, přibylo napětí. No těším se na další díl!

Podle skutečného příběhu

Po knihách od Odeonu jsem v poslední době šáhla víckrát a vždycky jsem byla spokojená. Nicméně kniha Podle skutečného příběhu francouzské spisovatelky Delphine de Vigan mě zasáhla s přehledem nejvíce. Je to román napínavý, chytrý a čtivý. Popisuje zvláštní vztah dvou žen, který je od samého začátku citelně nepřirozený a nevyvážený, a který směřuje do stále temnějších podob. Věnuje se problematice příběhů a jejich lákavosti, autorka v něm promýšlí inspiraci skutečnými událostmi. Z Delphine de Vigan se díky románu stala jedna z mých nejoblíbenějších spisovatelek. 

Vše, co jsme si nikdy neřekli

Další kousek z Odeonu, V jedné rovině knihu čteme jako příběh o zmizení mladé dívky, dozvídáme se mnohé o jejím dosavadním životě a o hlubokých příčinách tohoto nešťastného případu. Tím se ale dílo zdaleka nevyčerpává, pojedná o životech rodičů a sourozenců ztracené dívky, o diskriminaci, předsudcích, o (ne)možnosti uskutečňování vlastních snů. Román na docela malém prostoru úctyhodně zobrazuje mnoho existenciálních i sociálních problémů a myslím, že si v něm kdekdo najde něco, co ho osobně baví. 

Pěna dní

Rozhodně nejlepší přečtená klasika za poslední půlrok. Je to vtipné, zábavné a nápadité, hrozně divné a zvláštní. Příběh pojednává o touze po vztahu, o lásce, o nemoci a ztrátách, ale především o fungování společnosti a mnohém dalším. Boris Vian byl rozhodně velký spisovatel se smyslem pro absurdity a schopností satiricky a vtipně zobrazit naše fungování.
   

Agnes

Mrazivý příběh z Islandu o odsouzení ženy za údajně spáchanou vraždu. Agnes je do doby, než bude možné vykonat trest a popravit ji, vězněna na odlehlé farmě okresního četníka. Tam postupně vypráví příběh celého svého života a dává tak ostatním příležitost udělat si vlastní názor na činy, které opravdu spáchala. Celé vyprávění je zajímavě napsané, odehrává se v 19. století a je inspirováno poslední popravou provedenou na Islandu. Příběh, který zůstane v paměti opravdu dlouho.

Dcera sněhu

Poslední vybraná kniha se také odehrává v mrazivém prostředí, tentokrát na Aljašce. Míchá pohádkové a nadreálné motivy s popisy obyčejného života. Vypráví krásný příběh o manželském páru, který touží po dítěti. Nejlepší ale na knize je, jak mile a citlivě je psaná, s podobným stylem jsem se opravdu dlouho nesetkala. :)

A teď už se nemůžu dočkat, jaké skvělé knížky nám přinese rok 2017 a jaký úspěch budou mít ty, které mi budou dělat společnost v příštích měsících.. Doufám, že na seznam přibude zase pár nezapomenutelných kousků. :)

Přeji Vám krásný vstup do nového roku, aby byl především plný všeho, co máte rádi. <3

2 komentáře:

  1. Četla jsem Pěnu dní, Vše, co jsme si nikdy neřekli a Dceru sněhu a musím s tebou naprosto souhlasit, jsou to knihy, které jsou naprosto úžasné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. Určitě zkus i ty ostatní! 😊

      Vymazat